În luna ianuarie am spus Da unui proiect de citire a unei serii de cărți oferite de editura "Magna Gratia" în mod gratuit.
Am fost binecuvântată până în acest moment să descopăr atâta învățătură pentru suflet. Pe baza fiecărei cărți am primit o formular de recenzie la care a trebuit fiecare să răspundem.
"Numai prin harul lui Dumnezeu. Un scurt comentariu asupra canoanelor de la Dort" este scrisă de autorul Cornelis P. Venema.
Este o carte stufoasă la o primă vedere însă merită citită fiecare pagină, cuprinde opt capitole: o introducere asupra canoanele de la Dort, alegerea necondiționată, ispășirea particulară, depravarea totală, harul irezistibil, perseverența sfinților, canoanele de la Dort și evanghelizarea reformată, harul suveran, responsabilitatea omului și harul ieftin cât și o anexă a Canoanelor de la Dort.
1. Care sunt, potrivit autorului, cele două teme esențiale ale Evangheliei care sunt considerate atacate de abordarea arminiană asupra Scripturii?
Prima temă vizează cinstea singulară șii gloria lui Dumnezeu în mântuirea poporului Său.
Doctrina arminiană a mântuirii se împarte întotdeauna între Dumnezeu și păcătos ceea ce, biblic, Îi aparține doar lui Dumnezeu.
A doua temă, siguranța credinciosului și încrederea lui neclintită în harul invincibil al lui Dumnezeu. Învățătura arminiană plasează mântuirea în mâinile păcătosului pierdut, este incapabilă să afirme că planul lui Dumnezeu în mântuirea poporului Său va fi împlinit în mod infailibil.
2. Care este, perspectiva arminiană asupra stării spirituale a omului ca urmare a căderii lui în păcat?
Omenirea este depravată dar încă capabilă să-L caute pe Dumnezeu. Omul chiar dacă este păcătos, , căzut totuși poate să aleagă să vină la Dumnezeu și să accepte mântuirea.
Dumnezeu îi alege numai pe aceia care știe că vor alege să creadă.
3. Având în vedere implicațiile perspectivei arminiene asupra doctrinelor harului pentru lucrarea de propovăduire a Evangheliei, care ar fi câteva dintre metodele/practicile evanghelistice pe care le-ați observat în mediul evanghelic din România, care ilustrează cel mai bine aceste implicații?
Pentru mine personal cartea aceasta a deschis un nou orizont dacă îl pot numi așa.
Nu cunoșteam atât de multă teologie și nici atât de mult despre doctrina bisericilor reformate.
Am recomandat deja cartea și fetelor din grupul mic și altora.
4. Care ar fi câteva dintre beneficiile aderării și cunoașterii temeinice a unei mărturisiri de credință pentru biserica unde slujiți? Care sunt mijloacele cele mai potrivite prin care credeți că ați putea stimula (sau ați stimulat deja) membrii bisericii către acest obiectiv?
Subiectul cărții este unul dificil dar atât de necesar să îl cunoaștem și să ne însușim ceea ce coincide cu Scriptura.
Am fost binecuvântată până în acest moment să descopăr atâta învățătură pentru suflet. Pe baza fiecărei cărți am primit o formular de recenzie la care a trebuit fiecare să răspundem.
"Numai prin harul lui Dumnezeu. Un scurt comentariu asupra canoanelor de la Dort" este scrisă de autorul Cornelis P. Venema.
Este o carte stufoasă la o primă vedere însă merită citită fiecare pagină, cuprinde opt capitole: o introducere asupra canoanele de la Dort, alegerea necondiționată, ispășirea particulară, depravarea totală, harul irezistibil, perseverența sfinților, canoanele de la Dort și evanghelizarea reformată, harul suveran, responsabilitatea omului și harul ieftin cât și o anexă a Canoanelor de la Dort.
1. Care sunt, potrivit autorului, cele două teme esențiale ale Evangheliei care sunt considerate atacate de abordarea arminiană asupra Scripturii?
Prima temă vizează cinstea singulară șii gloria lui Dumnezeu în mântuirea poporului Său.
Doctrina arminiană a mântuirii se împarte întotdeauna între Dumnezeu și păcătos ceea ce, biblic, Îi aparține doar lui Dumnezeu.
A doua temă, siguranța credinciosului și încrederea lui neclintită în harul invincibil al lui Dumnezeu. Învățătura arminiană plasează mântuirea în mâinile păcătosului pierdut, este incapabilă să afirme că planul lui Dumnezeu în mântuirea poporului Său va fi împlinit în mod infailibil.
2. Care este, perspectiva arminiană asupra stării spirituale a omului ca urmare a căderii lui în păcat?
Omenirea este depravată dar încă capabilă să-L caute pe Dumnezeu. Omul chiar dacă este păcătos, , căzut totuși poate să aleagă să vină la Dumnezeu și să accepte mântuirea.
Dumnezeu îi alege numai pe aceia care știe că vor alege să creadă.
3. Având în vedere implicațiile perspectivei arminiene asupra doctrinelor harului pentru lucrarea de propovăduire a Evangheliei, care ar fi câteva dintre metodele/practicile evanghelistice pe care le-ați observat în mediul evanghelic din România, care ilustrează cel mai bine aceste implicații?
Pentru mine personal cartea aceasta a deschis un nou orizont dacă îl pot numi așa.
Nu cunoșteam atât de multă teologie și nici atât de mult despre doctrina bisericilor reformate.
Am recomandat deja cartea și fetelor din grupul mic și altora.
4. Care ar fi câteva dintre beneficiile aderării și cunoașterii temeinice a unei mărturisiri de credință pentru biserica unde slujiți? Care sunt mijloacele cele mai potrivite prin care credeți că ați putea stimula (sau ați stimulat deja) membrii bisericii către acest obiectiv?
Subiectul cărții este unul dificil dar atât de necesar să îl cunoaștem și să ne însușim ceea ce coincide cu Scriptura.
Dacă ceea ce ați regăsit aici v-a stârnit curiozitatea, vă invit să descărcați cartea în formatul care vă este la îndemână de aici⤵️
https://www.magnagratia.org/150-but-for-the-grace-of-god-venema-rom.html#
Comentarii
Trimiteți un comentariu